بین صحبت با دوستا بهش برخوردم. Yakuake شبیه ساز ترمینالی که یاد و خاطره ی بازی ها و فیلم های علمی‌تخیلی رو در آدم زنده میکنه و البته تو چند ساعتی که در کنار همیم بسیار کاربردی و خوب بوده :)

این هم یک بخشی از پروژه ی kde و ترمینالی سبک برپایه ی konsole هست که پیشتر ازش گفته بودم و اگر رو سیستمتون نصب داشته باشید yakuake هم با پروفایل شخصی سازی شده ی اون اجرا میشه.

این شبیه ساز ترمینال بصورت دراپ داون روی سیستم باز میشه و همین ویژگی متفاوتش نسبت به ترمینال های مرسوم بین کاربراست.

برای نصب روی اوبونتو دستور پایین رو بزنید تا از مخازن نصبش کنید :

sudo apt-get install yakuake

و اجراش کنید. در اولین اجرا ازتون میخواد که یک کلید میانبر براش تعریف کنید. من ctrl + alt + p رو تعریف کردم و شما هم کلید دلخواهتون رو استفاده کنید. من این کلید رو گذاشتم چون ترجیح میدم در استفاده های طولانی مدتم از ترمینالی مثل konsole استفاده کنم و میانبر اصلی ترمینال رو دستکاری نکنم.